Treść strony SEZON 2011/

Kasa ledwo wytrzymała
Prezes Nesty mówi o końcówce obecnego sezonu w pierwszej lidze oraz planach powrotu do ekstraligi

Rozmowa z BOGDANEM ROZWADOWSKIM, prezesem Klubu Sportowego Toruń Hokejowej Spółki Akcyjnej.

Dariusz Łopatka: Nesta jest na najlepszej drodze do wywalczenia awansu do Polskiej Ligi Hokejowej. Pozostał już tylko jeden rywal - GKS Katowice. Osiągnięcie celu jest zatem bardzo blisko.

Bogdan Rozwadowski: Mamy taką nadzieję. Do tej pory wygraliśmy wszystkie swoje mecze i liczymy, że taka tendencja zostanie utrzymana. Wiemy, że rywal nie wzmocnił się...

D.Ł. ...lecz podobno próbował.

B.R. Dokładnie. Mam wrażenie, że klub z Katowic chciał nagiąć przepisy PZHL-u. Zapewniono nas jednak, że żadna pozasportowa sytuacja nie będzie miała miejsca i wszystko rozstrzygnie się na lodzie.

D.Ł. Można więc szykować się na świętowanie awansu już w niedzielę?

B.R. Jeszcze poczekajmy. Poczekajmy na piątkowy mecz w Toruniu, ale rzeczywiście, z zamiarami zwycięstwa pojedziemy w niedzielę do Katowic.

D.Ł. Spółka ustaliła już premie za awans?

B.R. Przekazaliśmy zawodnikom przykrą informację, iż mamy bardzo ograniczony budżet i nie możemy obiecać premii. Walne zgromadzenie właścicieli podjęło niedawno decyzję, iż premii za awans nie będzie - o czym zawodnicy też wiedzą.

D.Ł. Klubowa kasa nie wytrzymała trudów sezonu?

B.R. Wytrzymała ledwo, ledwo. Nie jesteśmy w łatwej sytuacji, ale opóźnień płatniczych wobec zawodników nie mamy, większych wierzytelności też nie, lecz widzimy powoli dno w klubowej kasie. Będziemy szukać nowych źródeł finansowania.

D.Ł. Wpływ na ten stan rzeczy ma zapewne szeroka kadra zespołu.

B.R. Tak, ale kolejne kontuzje w zespole udowodniły, że bez tej szerokiej kadry moglibyśmy mieć kłopoty. Mogłoby się okazać, że nie ma kto grać. Nie mamy obecnie rezerwy finansowej, ale uważam, że nie przeinwestowaliśmy.

D.Ł. W jaki sposób spółka przygotowuje się do gry w ekstralidze?

B.R. Mamy przygotowaną wstępną kalkulację budżetową. Wiemy, ile potrzebujemy pieniędzy. Potrzebujemy sponsorów, którzy po awansie wsparliby nas na określone kwoty. Wiemy, że Nesta podtrzymuje swoją deklarację i będzie naszym sponsorem tytularnym. Jest też bardzo możliwe, że pojawi się nowy sponsor, który zamierza inwestować w Toruniu. Musimy jednak szukać oszczędności, gdyż budżet jest nieadekwatny do pieniędzy, którymi dysponujemy.

D.Ł. Zakładając, że w finale pierwszej ligi nie będzie niespodzianki i Nesta awansuje do PLH, o ile będzie musiał wzrosnąć budżet klubu, aby mógł on walczyć o utrzymanie w ekstralidze?

B.R. W stosunku do budżetu na ten sezon będziemy musieli wzmocnić go o trzydzieści bądź czterdzieści procent, jeśli nie więcej.

D.Ł. Klub jest na to gotowy?

B.R. Nie mamy obecnie jeszcze takich środków, żebyśmy mogli bezstresowo patrzeć w przyszłość. Liczymy, że przy wsparciu sponsorów, miasta i udziałowców, uzbieramy te pieniądze. W sporcie, pod tym względem, nigdy łatwo nie było i pewnie nie będzie. Wierzymy natomiast w to, że po awansie do ekstraligi na trybuny wrócą kibice i będziemy mogli traktować ich jak partnerów, ale też i sponsorów klubu. Liczę również na to, że sponsorzy dostrzegą to, iż awansowaliśmy i nie przegraliśmy żadnego meczu. Jeszcze musimy poczekać, ale wszystko wskazuje na to, że powrócimy do ekstraligi po jednym sezonie gry na jej zapleczu i wszystko wskazuje na to, iż hokej w Toruniu dalej będzie się rozwijał.

D.Ł. Dla Pana jest to pierwszy rok na stanowisku prezesa. Dlatego na koniec chciałbym zapytać, czy w tej pracy coś Pana zaskoczyło? Pytam o sprawy pozasportowe, ale związane z działalnością klubu.

B.R. Zaskoczyła mnie trudność w pozyskaniu sponsorów, pomimo tego że rozmawiałem, nie tylko zresztą ja, z przedstawicielami wielu firm. Cieszę się jednocześnie z tego, że nasz klub ma grono wiernych sponsorów, ludzi, którzy z nami współpracują. Firm w Toruniu jest bardzo dużo, jednak nie wszystkie chcą się udzielać sportowo, choć potencjał mają ku temu spory. Fajnie byłoby, aby nastawiły się na promowanie zdrowego stylu życia, rekreację, sport, czy nawet na kupowanie biletów na mecze hokejowe dla swoich pracowników.

Źródło: Nowości

wstecz

Kontakt

Bannery