Treść strony sierpień_2005

SIERPNIOWE PLAY-OFF - wywiad z Pawłem Gurtowskim - członkiem Zarządu TKH ThyssenKrupp d/s marketingu i reklamy

 

T.M. - W ostatnim okresie na plan pierwszy wysuwają się sprawy transferów oraz kompletowania kadry drużyny TKH ThyssenKrupp. Czy to jedyny temat, którym zajmują się działacze klubu?

P.G. – Niewątpliwie najważniejszy, ale nie jedyny. Można powiedzieć, że działacze klubu rozpoczynają “swoją” fazę play-off” w przygotowaniach do sezonu. Uzupełnienie składu, finalizowanie rozmów z firmami wchodzącymi w skład grupy sponsorskiej “Klub 100”, organizacja reklamy, przygotowanie produkcji pamiątek klubowych, to tylko najważniejsze tematy. Jest ich zdecydowanie więcej.

T.M. – Nie wszyscy kibice hokeja znają szczegóły funkcjonowania klubu. Możemy rozszerzyć ten wątek?

P.G. – Oprócz wymienionych już spraw, do najważniejszych zaliczyć można: dopięcie formalności związanych z organizacją imprez masowych (zgoda Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego, Sanepidu), ubezpieczenie zawodników wszystkich grup wiekowych a także ubezpieczenie widzów od NNW w trakcie meczy na lodowisku Tor-Tor, opracowanie projektów oraz druk karnetów i biletów, wybór i zakup sprzętu dla zawodników, przygotowania do meczy sparingowych (autokary, noclegi, itp.), wynajem mieszkań dla zawodników, zgłoszenie drużyn do rozgrywek PZHL oraz wiele innych. Tak naprawdę ta lista jest 4 razy dłuższa. Tradycyjnie sierpień to najtrudniejszy miesiąc w kalendarzu hokejowym.

T.M. – Czy wobec tego jest jakiś podział obowiązków w klubie?

P.G. – Oczywiście. Każdy z członków Zarządu oraz pozostali aktywnie działający członkowie klubu mają przydzielone zadania. Czasami jednak trzeba je koordynować z innymi osobami. Wynika to z dużej trudności niektórych tematów. W moim przypadku jest tak ze sprawami dotyczącymi reklamy, które muszę uzgadniać z przedstawicielami głównego sponsora ThyssenKrupp Energostal S.A. To firma wchodząca w skład światowego koncernu, gdzie sprawy promocji i reklamy to bardzo skomplikowane kwestie. Są z góry ustalone standardy stosowania nazwy firmy, umieszczania logo czy też innych elementów wizerunku medialnego. Tu nie ma miejsca na tzw. “radosną twórczość”, wszystko musi być na 100%.

T.M. – Jeżeli już wywołany został temat reklamy i marketingu, to co jeszcze mieści się w tej tematyce?

P.G. – Jestem odpowiedzialny w klubie za tzw. marketing i reklamę. To pojęcia o szerokim znaczeniu. W świecie polskiego hokeja są one znacznie ograniczone. Nie ma tu elementów rozpoznania rynku czy analizy ryzyka. Praktycznie sprowadza się to do promocji hokeja i wykorzystania go w reklamie firm sponsorskich. Szczególnie ważne jest wykreowanie takiej wizji, która zadowoliłaby większość obecnie współpracujących firm a także zaciekawiłaby nowych, potencjalnych sponsorów. Zdawać musimy sobie jednak sprawę że nie jesteśmy Realem Madryt czy chociażby Legią Warszawa. Możliwości promocji są ograniczone, bo żeby to wszystko normalnie funkcjonowało nie możemy wydawać więcej pieniędzy na reklamę niż na utrzymanie drużyny. Staramy się co roku dorzucić jakiś nowy pomysł, coś rozwinąć, poprawić.

T.M. – Czy w tym temacie znajdzie się jakaś oferta dla kibiców?

P.G.- Kibice w reklamie to podstawowa wartość. Nie ma reklamy i promocji bez odbiorców. Zarówno tych na trybunach jak i tych przed telewizorem, radiem czy ekranem monitora. Zdajemy sobie sprawę z roli jaką odgrywają. Cieszy nas to, że w zeszłym sezonie ich ilość na meczach naszej drużyny znaczne wzrosła. Traktujemy kibiców jak jednego z najważniejszych sponsorów i dlatego chcemy przygotować właśnie dla nich parę atrakcyjnych propozycji.

T.M. – Można wiedzieć jakich?

P.G. – W dalszym ciągu, chcielibyśmy rozwijać oprawę meczy ligowych. Chcielibyśmy aby były jeszcze bardziej widowiskowe i atrakcyjne. W tej sprawie podejmujemy współpracę z Klubem Kibica TKH, wzajemna pomoc może zaowocować tylko sukcesem. Planujemy w tym roku, po raz pierwszy, zorganizowanie “Prezentacji drużyny TKH ThyssenKrupp” również dla kibiców. Dwie takie imprezy w poprzednich latach skierowane były niestety tylko do osób zaproszonych, tzw. VIP-ów. Marzy mi się zorganizowanie takiej prezentacji, w jakimś atrakcyjnym miejscu. Myśleliśmy o okolicach ruin naszego zamku krzyżackiego. Światła, muzyka, zaproszeni goście, kibice oraz mieszkańcy Torunia. Wręczanie nowych koszulek, wywiady, telewizja i wspólnie śpiewana “Forza”. To mogłaby być niezapomniana impreza. Jest tylko jeden problem – deszcz. Zarząd klubu nie podjął jeszcze ostatecznej decyzji, być może zorganizujemy bardziej “bezpieczną” prezentację na Tor-Torze. Jedno jest pewne, nową drużynę poznamy 6 września. Do tego czasu chcemy uruchomić produkcję pamiątek klubowych. Koszulki, szaliki, miniaturki strojów oraz sukcesywnie wprowadzane inne gadżety będzie można kupować bez problemu, w centrum Torunia. Mamy jeszcze asa w rękawie, planujemy zimą zorganizowanie mega-atrakcji dla wszystkich kibiców hokeja. Niestety nie mogę jeszcze ujawnić szczegółów tej niespodzianki.

T.M. – Sporo pracy jeszcze do zrobienia, a czasu zostało niewiele. Życzymy więc powodzenia w realizacji tych projektów.

P.G. Dziękuję w imieniu zawodników i działaczy. Mam nadzieję, że będzie to kolejny, atrakcyjny sezon hokejowy, który sprawi mieszkańcom Torunia wiele radości.

wstecz

Kontakt

Bannery