Treść strony SEZON 2020/ 2021

„Okiem kibica” - szansa czy kryzys?

Na ciężką próbę wystawił koronawirus świat sportu, a wśród niego rozgrywki Polskiej Hokej Ligi. Trudności z przygotowaniami do sezonu, potem odwoływanie pojedynczych meczów było tylko preludium do tego co dzieje się ostatnio.
Patrząc na naszą drużynę, to rozgrywa ona aktualnie najtrudniejszy „mecz” sezonu przeciw KS Koronawirus. W przyszłym tygodniu chłopcy mieli wrócić na lód i w bardzo krótkim czasie przygotować się do meczu z Sanokiem.
Jeszcze tydzień temu na trybunach Tor-Toru mogło zasiąść 50% kibiców, potem okazało się, że kolejne spotkanie będzie mogło obejrzeć już tylko 25% osób. Wiadomość tą z ulgą przyjęli tzw. karnetowcy, gdyż tylko oni w tamtym momencie mogli zasiąść na trybunach. Już to było sporym ciosem w finanse Klubu, ale gdy wczoraj przyszła wiadomość o nowych czerwonych strefach i organizacji imprez bez udziału publiczności, tym drugim również odebrano radość kibicowania i coś bardzo dla nich ważnego. Choć wiem, że są życiu znacznie ważniejsze niż hokej, to dla wielu osób z rzeczy mniej ważnych hokej jest najważniejszy. Natychmiast pojawiają się pytania. Czy warto grać bez kibiców? Czy sportowe widowisko bez kibiców. Ma sens?
Przed tymi samymi dylematami stanie każda liga. Nieuniknione są dziury w budżetach klubów. Ogromne wyzwanie przed zarządzającymi, bo wpływy z biletów są istotnym źródłem dochodów. Nie zazdroszczę, ale zakładam, że taki rozwój wypadków był brany pod uwagę.
Czy w tych okolicznościach należy poddać się wirusowi? Moim zdaniem nie, rozgrywki jeśli to tylko możliwe organizacyjnie powinny trwać, bo co mają począć zawodnicy, pracownicy klubów itd? Wczoraj, gdy przeczytałem o akcji „otwarcia” polskihokej.tv w pierwszej chwili pomyślałem, że to błąd, który pozbawi Klub małych ale jednak dodatkowych przychodów. Dziś zmieniam zdanie. To dobry moment dla hokejowej centrali dla promocji naszej dyscypliny. Długie jesienne i zimowe wieczory zachęcają wiele osób do spędzenia czasu przed ekranami. Otwarcie kanału polskihokej.tv, jego dobra promocja i wykorzystanie przerw na bloki reklamowe mogłoby w ostatecznym rozrachunku przynieść duże korzyści hokejowi i klubom. Koszty produkcji transmisji w obecnej formie nie są duże. W mojej ocenie ten czas nie musi być stracony. Pojawia się szansa i może warto z niej skorzystać! A kibiców jak zawsze zachęcam by pomyśleli jak wesprzeć swój Klub w tak ważnym momencie. Do Klubu płynęło tylko kilka złotych z zakupionej transmisji za pośrednictwem hokejowej centrali. Dziś może wpłynąć to wprost od Was… Każda złotówka dla Klubu jest na wagę złota! Razem jesteśmy silniejsi!

  • autor: Krzysztof Strzelecki, data: 2020-10-16

wstecz

Kontakt

Bannery