Treść strony lipiec_2008


Jedyne pewne "lekarstwo" na sukces to z całą pewnością profesjonalizm. Zarówno w procesie szkolenia jak i w wykorzystaniu nabytych umiejętności w grze. Poczynania czysto sportowe nie są jednak jedyną gwarancją osiągnięcia wysokiego poziomu i perfekcji działania. Profesjonalizm dotyczy również kwestii: zarządzania klubem, prowadzenie biura, rozwoju marketingu i kreowania wizerunku klubu. Kolejnym krokiem w tym kierunku była wizyta działaczy Toruńskiego Klubu Hokejowego w Düsseldorfie. Na zaproszenie p. Franka Reicherta, człowieka bezpośrednio związanego z klubem DEG Metro Stars, wizytę w Niemczech złożył Dyrektor TKH - P. Gurtowski.

Do spotkania doszło we wnętrzu jednego z największych w Europie krytych lodowisk - hali "IIS Dome". Jest to obiekt komercyjny, którym zarządza spółka z dominującym udziałem Urzędu Miasta. Klub DEG Metro Stars jest jedynie największym "kontrahentem" spółki, co w praktyce oznacza - głównym użytkownikiem tej hali. Dzięki temu większa część infrastruktury podporządkowana jest klubowi i rozgrywkom hokeja na lodzie. Ale nie tylko. Swoje mecze rozgrywają tu również piłkarze ręczni. Bardzo ważnym elementem działalności "ISS Dome" są także koncerty, rewie i różnego rodzaju komercyjne przedstawienia rozrywkowe. Hala może pomieścić 13.400 widzów, co stawia ją na trzecim miejscu w Niemczech. Średnia widzów na meczach ligi DEL w sezonie 2007/2008 wyniosła 7.723 co dało tamtejszemu klubowi czwartą lokatę w Niemczech i dziewiątą w Europie. Przy wykorzystaniu tafli lodowiska, na koncertach może w niej przebywać ok. 15.000 ludzi.
Ogrom wnętrza oraz jej nowoczesność przytłoczy w pierwszej chwili, każdego polskiego (chociaż nie tylko) działacza hokejowego. Koncepcja architektoniczna, adaptacja wnętrza oraz zaplecze techniczne hali wskazywać może nam kierunek, do którego powinniśmy dążyć. Dopiero po dłuższej chwili spada z każdego gościa ciężar wstępnych emocji, a kolejno pozyskiwane informacje pozwalają na stopniowe zaaklimatyzowanie się w jej wnętrzu.

W trakcie spotkania oprowadzono gościa z Torunia po całym obiekcie, skrupulatnie, z niemiecką precyzją, tłumacząc i wyjaśniając najbardziej istotne kwestie związane z użytkowaniem hali. Pokazane zostały praktycznie wszystkie najważniejsze pomieszczenia, w tym: szatnie, sale konferencyjne, sale gastronomiczne, ciągi komunikacyjne i windy, loże VIP, pomieszczenia dla Policji, Straży Pożarnej, firmy obsługującej mecze (oprawa widowiska) oraz biura i wiele różnych pomieszczeń technicznych. Ich wielkość i wyposażenie umożliwia organizatorom osiągnięcie perfekcji w zakresie organizacji widowiska sportowego. Pomimo tak wielkich różnic pomiędzy polskimi a niemieckimi realiami, wiele spostrzeżeń i cennych uwag można będzie zaadaptować na lodowisku Tor-Tor. Gospodarze z dużą dozą cierpliwości odpowiadali na wszystkie zadane pytania oraz starali się naświetlić najważniejsze problemy związane z marketingiem i logistyką hokeja na lodzie w Düsseldorfie. Różnica "lat świetlnych" pomiędzy naszymi lodowiskami w jasny i dobitny sposób wskazuje nam tylko to, co można osiągnąć w tej materii w naszym mieście. Pozwala nam jednak na częściowe wykorzystanie niemieckich rozwiązań już w chwili obecnej, co dodatkowo podkreśla wartość odbytej podróży. Poza problematyką związaną z halą lodowiska, przedstawione zostały również najciekawsze kwestie związane z marketingiem, reklamą i promocją klubu. Zarówno w ujęciu technicznym jak i biznesowym.  

Znawcy europejskiego hokeja na lodzie z całą pewnością podkreślą fakt, że być może pod względem sportowym niemiecka liga DEL nie przewyższa poziomu ligi czeskiej, szwedzkiej czy rosyjskiej. Jednak pod względem organizacyjnym i marketingowym najlepsze kluby z Niemiec są już daleko przed innymi. Z tego też względu była to już trzecia, w przeciągu roku, nasza wizyta w Niemczech. Po spostrzeżeniach wyniesionych z wizytacji lodowisk w Kolonii i Kassel oraz poznaniu zasad funkcjonowania klubów Kölner Haie i Kassel Huskies, krystalizują się już plany organizacyjne i marketingowe TKH na nadchodzące lata. Plany te, mają w chwili obecnej spore szanse na ich realizację tym bardziej, że swoją pomoc w tym zadaniu zadeklarowali nasi nowopoznani partnerzy z Düsseldorfu. Z pozycji polskiego klubu hokejowego nawiązanie pełnej i konstruktywnej współpracy z partnerami na tak wysokim poziomie technologiczno-organizacyjnym to wyjątkowo trudne zadanie. Nabyte dotąd doświadczenia przekonują nas jednak, że warto w dalszym ciągu prowadzić tego typu rozmowy, a także rozwijać kontakty oraz znajomości z najlepszymi fachowcami w tej dziedzinie.
Na koniec spotkania, ze strony TKH przedstawione zostało zaproszenie dla p. Franka Reicherta do złożenia wizyty w Toruniu. Wyrażając na nie zgodę gospodarz spotkania zaprosił przedstawicieli Torunia do wspólnego udziału w jesiennym Międzynarodowym Kongresie na temat: Organizacji i marketingu w sporcie, które w tym roku odbędzie się w Monachium.

Po spotkaniu w hali "ISS Dome" znalazła się także chwila na wizytę w centralnej siedzibie naszego głównego sponsora - firmy ThyssenKrupp, mającej swoją siedzibę również w Düsseldorfie.

wstecz

Kontakt

Bannery